Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Morten Kjær tog i foråret til Ikea. Nu har man så justeret organisationen og ansat en ny kreativ direktør.

Ogilvy har nu fundet afløseren for Morten Kjær, der i foråret tog imod et job hos Ikea. Men kun principielt – for det er ikke det helt samme job, afløseren kommer ind i. Ogilvy opruster nemlig med en bredere sammensat kreativ ledelse.

Den nye person er fundet hos Saatchi & Saatchi i skikkelse af Jesper Isholm.

Morten Kjær var kreativ direktør i Ogilvy Advertising, mens Jakob Staalby var kreativ direktør på Ogilvy Activation. Herudover er Ole Rydal kreativ direktør på Ogilvy One.

Men nu lægger man så Ogilvy Advertising og Activation sammen med Jakob Staalby som kreativ direktør – og Jesper Isholm som hans ‘wingman’ med titel af Associate Creative Director.

“Jesper kommer til at have ansvar for sine egne kunder, og han kommer til at spille en central rolle i at sætte barren højt og lede Ogilvy kreativt videre. Han og Jakob udgør den kreative ledelse,” siger adm. dir. Pia Tandrup og fortæller videre, at hun har givet sig god tid til at finde en afløser for Morten Kjær.

“Da Morten valgte at rejse, vidste jeg med det samme, at jeg ville give mig tid til både at overveje, hvad vi egentlig havde brug for og at søge den rigtige profil. Vi har således justeret organisationen lidt og samtidig er Jesper AD’er, mens både Jakob og Morten havde tekst-baggrund. Hertil kommer, at Jesper har en stærkere digital baggrund bl.a. via tidligere job hos Creuna. Netop AD og digital var to ting, jeg var helt sikker på, vi skulle styrke os inden for,” siger Pia Tandrup.

Ogilvy har haft et godt år med tilgang af nye kunder – herunder Deloitte i sommer og senest Forsvarets store rekrutterings-budget. Begge er kunder, der forventes at skulle trække bredt på bureauets kompetencer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club