Af Peter Engholm 25@mail.dk

Christian Bjerrum bliver afløseren for Karen Østergaard som adm. dir. for Ogilvy & Mather. Hos Liquidminds udvides ledergruppen.

Liquidminds nåede kun at blive en forlænget mellemstation for Christian Bjerrum, der i august sidste år som partner på bureauet efter at have været fem år hos Halbye Kaag JWT som kontaktdirektør.

For den 1. september bliver Christian Bjerrum nemlig ny adm. direktør i Ogilvy & Mather, der er Ogilvy gruppens reklemebureau. Forgængeren på denne post var Karen Østergaard, der tilbage i april blev fyret fra bureauet, da hun havde “opnået en erfaring og et niveau, som ikke længere kan udnyttes optimalt i Danmark” – som det hed i pressemeddelse.

Jimmy Schougaard, adm. direktør i OgilvyOne, blev dengang ny landechef og indledte jagten på en ny adm. direktør, som man ønskede at hente udefra. Ansættelsen af Christian Bjerrum sker som et led i en reorganisering af Ogilvy Danmark, der også påbegyndtes i foråret. Udover Ogilvy & Mather og OgilvyOne består gruppen af Ogilvy HealthWorld og Ogilvy Activation.

“Vores strategi er enkel. Hver af disse enheder skal være blandt de bedste på de respektive baner, de spiller på. Og her har vi i Christian fundet den rette mand til at sørge for, at Ogilvy & Mather når sit delmål,” siger Jimmy Schougaard.

“Samtidig skal Ogilvy som gruppe blive langt bedre til at forene vores kompetencer, når det giver mening i forhold til de forretningsmæssige udfordringer, vores kunder står med. Meget få i branchen har så brede og dybe kompetencer samlet under ét tag som Ogilvy. Vi har bare ikke været gode nok til at udnytte dette. Det skal der laves om på. Også her er Christian et perfekt valg,” siger Jimmy Schougaard i en pressemeddelelse.

Og det er – næppe så overraskende – netop den udfordring, Christian Bjerrum glæder sig til at komme i gang med:

“Jeg ser en stor værdi i at kunne kombinere forskellige discipliner og kanaler, og her er Ogilvy bedre end de fleste. I mine øjne handler det om at kunne møde kundens forretningsmæssige udfordringer med pragmatiske og stærke strategier og store kreative ideer, der kan fungere og skabe effekt på tværs af alle kontaktpunkter”, siger Christian Bjerrum.

Hos Liquidminds bliver adm. direktør Vibeke Nannerup atter eneejer af bureauet, idet Christian Bjerrum ikke blot var underdirektør, men også partner.

“Jeg har arbejdet sammen med Christian i 10 år og ønsker ham virkelig held og lykke. Han fik et tilbud, han ikke kunne sige nej til – og han har min fulde opbakning,” siger Vibeke Nannerup.

Hans plads bliver ikke genbesat, men afgangen har været en anledning til at reorganisere bureauet ledelsesmæssigt.

“Frederik Zoega indtræder i direktionen, og ledergruppen vil også blive suppleret med nogle personer udefra. Dén proces  er vi allerede i fuld gang med,” siger Vibeke Nannerup.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club