Ogilvy vinder første danske løve i Cannes

Peter Engholm
25@mail.dk

Cannes 2015: Lions Health indleder den kreative festival i Cannes. Og Ogilvy Denmark indleder med at vinde en løve i bronze. Se filmen og de tre Grand Prix’er her.

Den klassiske Cannes Lions begynder søndag, men allerede fredag aften blev der uddelt løver – og også en til Danmark.

Fredag og lørdag fokuserer specialfestivialen Lions Health nemlig på kreativitet og kommunikation inden for medicinalbranchen, og næsten 1900 arbejder var indsendt til bedømmelse, herunder 10 fra Danmark.

2 kom på shortlisten, og fredag aften var der 1 løve af bronze til Ogilvy Danmark med The Last Letter for Biogen, der fremstiller lægemidler til behandling af sklerosepatienter.

Her blev en ny digital portal markedsført på den mest analoge måde: Med et personligt, håndskrevet brev.

Ogilvy Healthworld har leveret indsigten i medicinalindustrien, og OgilvyOne står for den kreative tilgang til at aktivere målgruppen.

Lions Health

Pharma

Bronze

  • Ogilvy Denmark for Biogen med The Last Letter

Health & Wellness

Shortlistet

  • Kompas Kommunikation og Fosbury for Panodil med The Panodil Safety At Home Initiative

Lions Health har to award-kategorier, men der blev uddelt tre Grand Prix – én i hver samt en Grand Prix for Good. To af dem henvender sig målrettet til kvinder:

Grand Prix for Good

This Girl Can af FCB Inferno for Sport England

https://www.youtube.com/watch?v=aN7lt0CYwHg

Health & Wellness Grand Prix

Intimate Words af Leo Burnett Mexico for P&G

Pharma Grand Prix

Take It From A Fish af DigitasLBi for AstraZeneca og DigitasLBi

https://www.youtube.com/watch?v=GqDGqKqZ39A

Der er 11 episoder med de to fisk, Sal og Marty. De kan ses her.