Ogilvy vinder kampen om Forsvarets store budget

Peter Engholm
25@mail.dk

Forsvarets Rekruttering, der har vundet priser med sin kommunikation, inviterede otte bureauer i finale, fordi aftalen med Public og RelationshusetGekko udløber.

Forsvarets Rekruttering skal hvert år sikre kvalificerede ansøgere til ca. 40 forskellige uddannelser – og det er hidtil sket med prisvindende kommunikation (DM-dagen, DIA og True Award) fra RelationshusetGekko og Public, der har givet genlyd i målgruppen.

Arven er således tung, og kravene til kommunikationen er store, når Forsvaret skal skabe opmærksomhed og interesse hos en krævende målgruppe i et digitalt spredt mediebillede. Budgettet er i øvrigt også stort: 8-12 mio. kr. årligt i en kontrakt, der løber 2 år, og som forlænges 1 år ad gangen i op til 2 år. Erfaringsmæssigt går ca. halvdelen af pengene til strategisk-kreative ydelser og ca. halvdelen til indrykninger.

Og til opgaven – efter en pitch, hvor otte bureauer blev inviteret – er nu valgt et nyt bureau; Ogilvy.

Major Anders C. Bech fra Forsvarets Rekruttering siger:

”Vi havde stillet en bunden opgave i form af en case, der rummede nogle klare og konkrete udfordringer. Ogilvy leverede et meget modigt oplæg. Det var strategisk skarpt og med en klar og gennemarbejdet idé”.

Hos Ogilvy er man glad for både anerkendelsen og de muligheder, der følger med opgaven. Lise Fink Vadsholt, CEO OgilvyOne, siger:

”Forsvarets Rekruttering er en spændende kunde, og deres udfordringer og tilgang til opgaverne passer perfekt med vores idéer om kommunikation. Vi har nydt at arbejde med casen, og vi er kommet med nogle radikale anbefalinger, som vi har omsat til en klar kreativ linje, og så er det fantastisk, at det bliver hørt og belønnet.”

Med Forsvarets Rekruttering ser Ogilvy ud til holde kadencen: Tidligere på året kom Arla og Deloitte til huset. Derudover genvandt OgilvyOne DSB Plus, og for et par måneder siden valgte momondo OgilvyOne som samarbejdspartner.

Her er de otte bureauer, som ifølge Bureaubiz’ oplysninger blev inviteret i finalen af Forsvarets Rekruttering:

  • Advance
  • Advice
  • Bocca
  • DDB
  • Kunde & Co
  • Mensch
  • Ogilvy
  • Robert/Boisen og RelationshusetGekko