Status quo er normalt ikke noget man praler med. Men når man i august og september oplevede markante fald på mediemarkedet, så blev oktober noget mere positivt.
DRRBs Mediaindex, der bygger på indberetninger fra mediabureauerne viser et index 100 – og det er vel og mærke en af de store måneder på året, at markedet retter sig i.
Indexet på 100 skal ses i forhold til et fald på 22 pct. i august og 11 pct. i september.
Der er dog ikke den helt store opmuntring for store klassiske medier som tv og dagblade, idet det primært er de digitale, der er vokset i oktober. Både tv og dagbladet taber fortsat terræn.
Ser man på året akkumuleret, så ændrer oktober ikke på niveauet. Det ligger fortsat til et fald på ca. 5 pct.
- Dagblade 89
- Magasiner og ugeblade 95
- Fagblade og tidsskrifter 100
- Ugeaviser 103
- Tv 94
- Radio 103
- Biograf 147
- Outdoor 85
- Andet digital
- Search 118
- Adresseløse 112
- Diverse 253
- Ialt danske medier 100