Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Efter et par giftige måneder med tocifrede procentfald rettede markedet sig i oktober.

Status quo er normalt ikke noget man praler med. Men når man i august og september oplevede markante fald på mediemarkedet, så blev oktober noget mere positivt.

DRRBs Mediaindex, der bygger på indberetninger fra mediabureauerne viser et index 100 – og det er vel og mærke en af de store måneder på året, at markedet retter sig i.

Indexet på 100 skal ses i forhold til et fald på 22 pct. i august og 11 pct. i september.

Der er dog ikke den helt store opmuntring for store klassiske medier som tv og dagblade, idet det primært er de digitale, der er vokset i oktober. Både tv og dagbladet taber fortsat terræn.

Ser man på året akkumuleret, så ændrer oktober ikke på niveauet. Det ligger fortsat til et fald på ca. 5 pct.

  • Dagblade 89
  • Magasiner og ugeblade 95
  • Fagblade og tidsskrifter 100
  • Ugeaviser 103
  • Tv 94
  • Radio 103
  • Biograf 147
  • Outdoor 85
  • Andet digital
  • Search 118
  • Adresseløse 112
  • Diverse 253
  • Ialt danske medier 100

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club