Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

McDonalds har rapporteret om stærk fremgang i august - både i USA og globalt.

Der kan være penge i de store sponsorater. Det har man tidligere kunnet se i nogle af Carlsbergs fodbold-sponsorater, og nu tilskrives De Olympiske Lege i Beijing en del af æren for, at burger-giganten McDonald’s kan rapportere om en flot salgsfremgang i august måned, hvor legene stod på.

Det fortæller det amerikanske blad AdAge.

Salget steg i USA med 4,5 pct. sammenlignet med samme periode og samme butikker sidste år. På globalt plan tegner væksten til 8,5 pct. og det vurderes, at McDonalds er vokset dobbelt så meget som markedet generelt.

McDonald’s peger selv på deres morgenmads-produkter, deres Olympiske kyllinge-sandwich og biscuit promotion samt is-kaffe og sød te som årsagerne til fremgangen.

Analytikere slår dog koldt vand i blodet. Tiderne kan blive noget mere vanskelige i de kommende måneder, hvor OL ikke mere kan hjælpe.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club