Af Peter Engholm 25@mail.dk

En kampagne mod sexslaveri har temaet ”Real men don’t buy girls” og en perlerække af især Hollywood-stjerner. Men den mest rigtige mand af dem alle er naturligvis Isaiah Mustafa.

Kändisser har i årtier været brugt i reklamer for at tiltrække et givent produkts (eller serviceydelse) opmærksomhed. Med Old Spice-kampagnen ses en drejning af den fremgangsmåde: Her har reklamerne gjort en person til en kändis – og tilmed så stor én af slagsen, at han nu bruges i andre reklamer … som kändis.

Skuespiller-parret Demi Moore og Ashton Kutcher står – med deres “Demi & Ashton Foundation” – bag en stor offentlig kampagne, der bekæmper sexslaveri under temaet “Real men don’t buy girls”.

Og parret har trukket i netværks-trådene, så “real men” her er eksemplificeret ved bl.a. Sean Penn, Harrison Ford og Tom Selleck (for nu at tage tre fra aldergruppen 50-70 år) samt Jamie Foxx og Justin Timberlake.

Midt i dette selskab dukker så Isaiah Mustafa op – tidligere NFL-spiller og glimtvis skuespiller i tv-serier, men nok så væsentligt “The Man Your Man Could Smell Like” for Old Spice, og dermed de seneste års mest seete og populære reklamepersonligheder.

I spottet optræder Isaiah i øvrigt sammen med Mashable.com’s stifter og direktør, Pete Cashmore – uvist af hvilken grund.

 

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club