Olivia Stokholm: Jeg vil gerne bidrage til at inspirere de digitale bureauer

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Olivia Stokholm er netop blevet valgt ind i Creative Clubs bestyrelse. Hun vil gerne være med til at udbrede kendskabet til Creative Club.

Trods det, at de digitale bureauer har været begunstiget af fremgang i en del år, ville det være mærkeligt, hvis man i den del af bureaubranchen ikke havde nogle udfordringer. Og det har man da også, siger CEO i Cognito Digital, Olivia Stokholm, som gerne vil italesætte problemerne og via sin nye bestyrelsespost i Creative Club, hjælpe med at få bredt brancheforeningen ud til den digitale bureaubranche.

”Jeg vil gerne være med til at bidrage. Både med at udbrede kendskabet til bureauernes brancheforening og til at inspirere de digitale bureauer til, at de kan drage nytte af at være med i et netværk, hvor vi kan diskutere og blive klogere samtidig med, at Creative Club har nogle fantastisk gode rådgivere inden for både jura og ESG,” siger Olivia Stokholm.

Blandt de største udfordringer som den digitale bureaubranche har, nævner Olivia Stokholm, at det nu ikke længere er muligt at spore den digitale annoncering.

Faktisk er det et stort problem, mener hun:

”Både EU’s blokering af at kunne spore cookies og GDPR-stramninger har gjort det rigtig svært at kunne skabe resultater. Der er selvfølgelig løsninger på problematikken. Men de løser det ikke 100 pct. Og derfor er der faktisk op til 60 pct. af den digitale markedsføring, man ikke længere kan spore. Det er et reelt problem, som branchen har.”

En anden udfordring ifølge Olivia Stokholm, er at det er blevet sværere at være et specialiseret bureau.

”Der er flere kunder, der efterspørger bureauer, der kan flere ting. Vi går fra digitale specialisthuse til digitale supermarkeder, hvor man både kan lave digital markedsføring, hjemmesider og optimere apps, for at give nogle eksempler. Det kræver nogle andre og flere kompetencer hos mange af de digitale bureauer, vi ser i dag.”

Det betyder også, at man ligesom i resten af bureaubranchen kommer til at se flere opkøb og fusioner, spår Olivia Stokholm.

”Jeg tror, vi kommer til at se en konsolideringsbølge. Jeg hører i hvert fald om, at mindre bureauer byder sig til hos de lidt større bureauer og flere opkøb er allerede gennemført ultimo 2023/start 2024. Det kan bl.a. også være fordi de oplever, at kunderne foretrækker seniorkompetencer, og det er for dyrt for de små digitale bureauer at have seniorfolk ansat.”

Olivia Stokholm glæder sig til arbejdet i bestyrelsen, hvor hun sidder sammen med Anders Juel fra Superego (formand), Albert Funder fra Spring Family, Thomas Søby fra Buchs, Mads Hofman Hansen fra Abtion og Anders Bjerre fra Searchmind.

Olivia stokholm

Olivia Stokholm var med til at grundlægge Cognito Digital – med en ballast som uddannet it-tekniker, fem års bureauerfaring og erfaring siden 2010 inden for bl.a. digital markedsføring

Cognito Digital, er en del af Bording, og hjælper virksomheder med at markedsføre sig via alt fra digitale strategier til kampagner på fx Google og Facebook.