Olsen-Banden er et kup for Stofa

Peter Engholm
25@mail.dk

Nettrafikken er mere end fordoblet, og man akkumulerer igen bredbåndskunder. Det tillægges de nye film med de gamle banditter.

Den 11. oktober havde en ny Olsen Banden-film premiere – vel at mærke reklamefilmen, hvor Hjaltelin, Stahl & Co har ladet en Stofa-mand træde ind i de originale scener.

Og halvanden måned efter er Stofas adm. direktør, Ole Simonsen, klar med konklusionen: Stofa har høstet stor succes med den landsdækkende reklamekampagne med Olsen Banden som trækplaster.

Det skrev Dagbladet Børsen i går, men da det skete i en artikel om Stofas aggressive vækststrategi, blev der ikke dvælet ved succes-begrebet.

Det gør Stofas kommunikationschef, Jesper Maack, derimod i dag:

“Det første spot fordoblede besøgstallet på stofa.dk. Et i forvejen stort tal, der instantly blev ganget med to. Så faldt det lidt og stabiliserede sig på et højere niveau, der igen steg stejlt, da spot nr. 2 blev lanceret.”

Trafikken er ikke blot steget drastisk, den er også vendt – i al fald hvad angår Stofas bredbåndskunder.

“Vi havde en høj churn. I en periode gik flere kunder ud, end vi fik ind. Det er vendt nu. Vi akkumulerer bredbåndskunder, og det er også Olsen-Banden filmenes skyld – i forening med det produkt, de promoverer; vores 8 Mbit og web-tv,” siger Jesper Maack.

Han tilføjer, at Stofa-kunderne i stigende grad også er begyndt at tage web-tv løsningen til sig, men her er det svært at vurdere en sammenhæng mellem dét og filmene.

“Den første uge med den første film havde 10.000 visninger på YouTube, og tiltaget fik massiv medieomtale, fordi der i Olsen Bandens tilfælde er tale om et nationalklenodie,” siger Jesper Maack.

De originale Olsen-Banden-film blev til en serie på 14. Så langt går Stofa og Hjaltelin, Stahl & Co ikke nødvendigvis, men der er flere på vej end de nuværende to:

“Universet får lov til at folde sig yderligere ud. Spot nr. 3 er allerede klar, og der kommer nye efter nytår,” siger Jesper Maack.