Efter otte år som konsulent vil Ulrik Drejsig nu prøve kræfter med den side af bordet, hvor beslutningerne træffes. Han skal sælge biler.

En stærk lyst til at sidde med beslutningskompetencen i stedet for rådgiverrollen har fået kontaktdirektør Ulrik Drejsig til at forlade sin arbejdsplads gennem de sidste otte år.

Den 30. november forlader han OMD for i stedet at blive ny marketingchef hos VW.

Her erstatter han Jesper Stoltenberg, der er blevet direktør for Seat – et mærke, der ligesom VW indgår i Semler Gruppen.

“Jeg har været rådgiver på mange typer kunder i en årrække og arbejdet sammen med mange marketingchefer. At komme over på den side af bordet, hvor beslutningerne træffes, er en grundlæggende udfordring, som jeg har stor lyst til”, siger Ulrik Drejsig og tilføjer:

“Det er et superspændende tidspunkt at komme ind i lige netop bilbranchen, der står foran en række år med store forandringer”.

Hos OMD har man allerede erstatningen på plads. På mandag tiltræder Christina Jessen som ny kontaktdirektør. Hun kommer fra et job som partner hos konsulentfirmaet, Jensen Group, og har desuden en mangeårig fortid som Client Service Director hos Carat.

“Vi søger konstant at holde øje – og kontakt – med dygtige folk, og her faldt brikkerne fint på plads. Vi havde fokus på Christina, da Ulrik meddelte sin afgang”, fortæller adm. direktør Thomas Bertelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club