OMD-direktør bliver ny marketingchef hos B&O

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Head of Global Brand Management hedder titlen på det nye job for en, som ellers har tilbragt det meste af sin karriere sammen med OMD-relaterede personer.

Opdateret: På en eller anden måde har der stået OMD – eller i hvert fald OMD-relaterede personer – i tilknytning til en meget betydelig del af Pia Kleists karriere.

Nu har hun så taget et spring helt ud af OMD-cirklerne og er i stedet blevet ansat som Head of Global Brand Management i B&O. Hun er tiltrådt i marts og bliver således en del af det hold, som med den nye topchef, tidligere Triumph-direktør og McKinsey-konsulent, Tue Mantoni, i spidsen skal forsøge at genrejse det danske deisgn-ikon til ny storhed.

Pia Kleist refererer til Frank Banke Troelsen, der har det øverste marketingansvar B&O.

Hun havde i årene fra 2000 til 2006 forskellige ledende poster i OMD og moderselskabet OMG. Men i 2006 fulgte hun så med Hermann Haraldsson til Winwin Agency.

Fra 2008 har det dog været lidt turbulent.. Først et år tilbage hos OMD, så et år som selvstændig inden hun ved indgangen til 2010 vendte tilbage til OMD/OMG med henblik på at opruste inden for de digitale kompetencer.

Hun forlader et job som direktør i OMG-selskabet E-scape, og her er man så i gang med en reorganisering. Indtil videre har Rikke Grundtvig ansvaret for E-scape.