Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet var oppe mod Carat i finalen om Renault-Nissans budget i Europa.

“Winner takes all”. Således lød mantraet for finalen om Renault-Nissans 6 mia. kr. store europæiske mediebudget.

I finalen var det OMD og Aegis Media, der var oppe mod hinanden. Konkurrencen er nu afgjort til fordel for OMD, der hidtil har håndteret Nissan, mens Aegis har haft Renault. Nissan har omfattet 24 lande, mens Renault har været håndteret i 30 lande.

Undervejs i processen har OMD ud over Aegis været oppe mod MPG (Havas), Mediaedge:cia (WPP) og Publicis Groupes nystiftede Vivaki.

Det fortæller Brandrepublic.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club