OMG har vundet HP’s globale budget

Peter Engholm
peter@bureaubiz.dk

Budgettet vurderes til ca. 5,8 mia. kr. Situationen i Danmark er stadig uafklaret.

Omnicom Media Group, der rummer mediabureauerne OMD og PHD, har vundet et mega-budget.

Det er sket i en konkurrence om HP’s globale annonceforbrug til skønsmæssigt 5,8 mia. kr., hvor gruppen vandt over Publicis’ Zenith Optimedia, der har haft budgettet siden 2004, fortæller AdAge.

Samtidig rapporteres det, at Omnicom også har vundet en række marketing-services inden for direct marketing, search og interactive kampagner. Her er det Omcicom-bureauet Rapp, der koordinerede indsatsen.

I Danmark håndterer Publicis-selskabet Starcom HP’s mediabudget og vil fortsat gøre det, indtil konkurrencens praktiske konsekvenser er faldet på plads.

Det ligger således endnu ikke fast, hvem af de to bureauer OMD og PHD, der skal overtage HPs danske budget. OMD har leveret data i konkurrenceforløbet, og det danske kontor har på sin kundeliste ingen HP-konkurrenter.