OMG indgår strategisk partnerskab med Agillic

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Formålet med partnerskabet, som er på nordisk plan, er at skabe en fejlfri 360 graders oplevelse for kunderne.

Mediabureaugruppen Omnicom Media Group melder ud, at de indgår strategisk partnerskab med Agillic i Norden for bedre at kunne udnytte kundedata og fælles kompetencer.

OMGs strategi er at være teknologiuafhængige rådgivere, siger CEO Nordics, Peter Gottfredsen og fortsætter:

“Vi ejer ikke teknologi og sælger ikke teknologi, og kan derfor anbefale de løsninger der er bedst for den enkelte annoncør.”

Han fortsætter:

”I Omnicom Media Group har vi skiftet vores fokus fra indkøb af reklameplads i media, til en mere holistisk tilgang. I den forbindelse etablerer vi partnerskaber med teknologiudbydere for at sikre mere integreret marketing planlægning. Vi forventer at vi kan levere mere værdi til vores kunder ved at levere end-to-end marketing automation, f.eks. på baggrund af Agillics platform i kombination med vores egne tekniske platforme og de integrationer vi har ud mod det tekniske miljø hvor vi indkøber reklameplads i mediam” siger Peter Gottfredsen, CEO Nordics, Omnicom Media Group,

Målsætningen med partnerskabet er at levere relevant og præcis personaliseret kommunikation mod d nordiske kunder og at skabe et fundament til integration på tværs af medier og platforme, med henblik på at ”skabe en fejlfri 360 graders oplevelse for kunderne.”

Hos Agillic, siger CEO Jesper Valentin:

“Sammen med Omnicom Media Group og deres data-analysefolk, vil vi adressere et klart defineret kundebehov og tilbyde integrerede koordinerede marketing automation løsninger, der er langt mere præcise end i dag. Vores kombinerede kompetencer vil kunne dække en større del af værdikæden og vi kan nu analysere endnu mere data via AI og machine learning end tidligere, hvilket vil lede til bedre og mere målrettede løsninger for kunderne, hvis kunder derved vil købe flere varer”.

OMG har allerede globale aftaler med bl.a. Salesforce og Adobe, som OMG også er en del af i Norden. Desuden har mediabureagruppen i en årrække haft både internationale og lokale partnerskaber med teknologiudbydere på ad tech siden, f.eks. Adform og Audience Project.