Af Peter Engholm peter@bureaubiz.dk

Enheden har fået navnet InsightGroup, og enhedens nye chef er fundet internt. InsightGroup samler alle koncernens analysemedarbejdere og specialister i digitale datakilder.

Omnicom Media Group har inden for markedsanalyse, effektmålinger og salgsmodellering en ”stærk tradition” – men styrken har hidtil været fordelt ud på selvstændige afdelinger.

Nu går man imidlertid samlende til værks, således som det er tilfældet med enheden BrandScience, der udbyder avancerede beslutningsstøttesystemer.

Den nye enhed, der samler kompetencerne inden for analyse i et stort udviklingsmiljø, får navnet InsightGroup. Og Bernt Therp udnævnes til ny direktør for enheden. Han har været hos Omnicom Media Group de seneste syv år, hvor han har beskæftiget sig med analyse og beslutningsstøtte.

”Med digitaliseringen er mængden af data, vi har til rådighed om forbrugerne, eksploderet. Samtidig giver de digitale platforme helt nye muligheder for at indkøbe og målrette annonceringen i real-tid. Dette medfører et behov for en ny tilgang til analyse og beslutningsstøtte. Den vil vi levere – og fokusere på kontinuerlig, fremadrettet optimering frem for bagudskuende kvartalsvise eller halvårlige evalueringer. Ved at samle vores ressourcer og ikke mindst tilføje ekspertise inden for de digitale datakilder, vil vi stå for en langt mere dynamisk tilgang til forbrugerindsigt og beslutningsstøtte,” siger Bernt Therp.

InsightGroup omfatter 34 specialister og bliver således en anseelig spiller i analysebranchen, og enheden satser på at skille sig ud på flere punkter. Bernt Therp foklarer i en pressemeddelelse:

”Vi ønsker at sikre maksimal udnyttelse af alle tilgængelige, digitale datakilder og indsamlingsmuligheder. Vi vil hjælpe virksomhederne med at få overblik over de dramatiske ændringer, der er sket i forbrugernes beslutningsprocesser og købsadfærd i de senere år.”

Samtidig fremhæver den nye direktør også, hvad man ikke  har tænkt sig at gøre:

“Vi vil ikke levere lange endeløse rækker af rapporter, der blot kommer til at stå på hylden og samle støv. Vi ønsker at implementere systemer, der i langt højere grad end tidligere gør både os og virksomhederne i stand til at lave on-the-fly evalueringer, og hvor data er tilgængeligt i dynamiske dashboards med fleksible brugertilpasninger,” Bernt Therp.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club