Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Den dansk-skabte internettjeneste mangler en overordnet global brand-platform og det skal tre bureauer nu hjælpe med.

Dansk-skabte Skype, der blev solgt til E-bay under stor opmærksomhed, har nu afsluttet en bureaurunde, der har ført til valget af en bureautrio som ny global partner.

Trioen består af Omnicom-bureauerne TBWA, London, Rapp og Wolff Olins.

“Vi har haft et antal forskellige bureauer i forskellige regioner. Hvad vi har manglet, er en overordnet strategisk brand position, og vi følte, at vi kunne blive mere konsistente globalt og stadig eksekvere lokalt”, siger Neil Stevens, der er chef for Skype’s forbrugerrettede forretning.

TBWA vil lede det globale kreative arbejde, mens Rapp vil håndtere CRM og tilrettelæggelsen af den globale platform til det amerikanske marked.

Wolff Olins vil stå den strategiske brand-arkitektur og position.

Kilde: AdAge

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club