Omnicom-chef skifter til Bording

FiG

Selskabet opruster på den digitale front med ansættelsen af en Chief Digital Officer.

Efter 10 år hos OMG – heraf de sidste tre som direktør for Insight Group – har Bernt Therp valgt at prøve nye udfordringer af. Han har sagt ja til et job som Chief Digital Officer hos børsnoterede F.E. Bording.

Bording har 15 selskaber og 420 medarbejdere inden for kundekommunikation og marketingløsninger, herunder, it-løsninger, CRM, Direct Mail, Print Management og logistik. Det betyder, at Bernt Therp får en meget bred berøringsflade i forhold til selskaberne i koncernen og samtidig får en eksekverende rolle.

”En af de vigtigste opgaver bliver at analysere de produkter og koncepter, vores digitale selskaber har på hylderne i dag og i tæt samarbejde med selskaberne udvikle flere digitale løsninger til markedet. I jobbet ligger også at analysere og eksekvere på eventuelle behov for yderligere opkøb til vores portefølje af selskaber”, siger Bernt Therp.

Han er uddannet MSc. Finance & Strategic Management fra Copenhagen Business School. Og så kender han virksomheden særdeles godt, idet han sidder i bestyrelsen og deler efternavn med den administrerende direktør, Hans Therp.

Men han er ikke kommet i CEO-lære, selvom det er hans far, der er direktør, og familien har en betydelig ejerandel.

“Som i så mange tilfælde, så har mit job hos Insight Group indebåret et betydeligt fokus på at forstå det digitale. Bestyrelsesformanden for Bording har vurderet, at Bording har brug for disse kompetencer, og det er på den måde, ideen er født,” siger Bernt Therp og fortsætter:

“Det er også formanden, der har bragt ideen til min far, for selvfølgelig rummer min ansættelse nogle problemstillinger, som har skullet adresseres, så rammerne er præcise.”

Hos Omnicom overvejer man i første omgang, hvordan organisationen skal være og imens har Omnicoms øverste chef, Peter Gottfredsen overtaget ansvaret for Insight Group.