Onfone skifter bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

Dreyer & Kvetny skabte en succesfuld kampagne med Lars Bom. Skuespilleren fortsætter i en ny kampagne, men med et andet bureau ved roret.

Clan B sagde for nylig farvel til digital-delen af værkstedskæden AGL, men har sagt goddag til en langt mere profileret kunde – nemlig Onfone, der er de seneste par år var været blandt landets største annoncører.

Man kan konstatere, at en slags forårsrengøring er i gang hos teleselskaberne, idet Bureaubiz forleden kunne berette, at M1 skifter Kunde & Co ud med Uncle Grey.

Efter en mindre bureaukonkurrence har Onfone hentet Clan B ind og i samme moment sagt farvel til Dreyer & Kvetny, der har været mobilselskabets bureau gennem hele den intense markedsføring, der i maj sidste år førte til 300-millioner-kroners salget til TDC.

Stifteren Morten Strunge er fortsat direktør for Onfone, og han understreger over for Markedsføring.dk, at man ikke er utilfreds med Dreyer & Kvetny – tværtimod – men det var tid til at få et par nye vinkler på.

Helt nyt bliver det dog ikke, for Lars Bom fortsætter med at være Onfones frontfigur – han har fået kritik, men han fungerer godt for Onfone, bliver det slået fast, og derfor skal Clan B arbejder videre med ham.

Morten Strunge og Dreyer & Kvetny har i øvrigt et andet samarbejde kørende, nemlig markedsføringen af ølmærket Stronzo, som Morten Strunge og hans bror, Kristian Strunge, gik ud med i november.