Onfone, der i sin tid var årsag til en priskrig på mobilmarkedet, og som for et par år siden blev købt af TDC, forsvinder nu som brand.
TDC indlemmede for et år siden brandet i YouSee og ændrer nu navnet til YouSee Mobil.
Det betyder også ændringer på bureau-siden. For godt halvandet år siden vandt Clan B konkurrencen om Onfone-budgettet og forsvarede det blot et halvt år senere i forbindelse med sammenlægningen.
“Onfone har i høj grad været markedsført via massekommunikation, og sådan kommer det ikke til at være med YouSee Mobil,” siger TDCs øverste marketingansvarlige, Camilla Ramby.
Hun tilføjer:
“YouSee Mobil skal primært dialog-markedsføres, og derfor er det andre kompetencer, vi har brug for. Vores “shopper-tankegang” på bureausiden gør, at vi kigger på kompetencerne – frem for ét fast bureau – til den enkelte opgave. Vi samarbejder bl.a. med ZupaRecommended på DM-siden, og det er umiddelbart dem, vi ser på i forbindelse med YouSee Mobil.”
Og netop den shoppende tilgang gør, at Clan B heller ikke bliver skrevet ud af TDC-historien.
“Clan B er bestemt ikke fyret. De har fortsat kompetencer, som kan komme i spil inden for andre brands under TDC,” siger Camilla Ramby.
Prviatkundedirektør i TDC, Anders Jensen, siger til Berlingske, at TDC stadig vil satse hårdt på at skaffe nye kunder.
”Fra omkring februar vil det blive tydeligt, hvad Onfone kan bidrage til i YouSee. Vi skifter gear til næste år. Vi vil fortsat være markedsleder i stort set alle produktkategorier, og det gør man ikke ved at være defensive. Vi vil gerne have flere kunder og det er ingen skovtur. Nogen siger, at vi har fået modne markeder, men der findes kun modne chefer, som ikke tror, at der kan gøres noget”.
Samtidig med, at navnet Onfone forsvinder fra overfladen, holder Onfones stifter, Morten Strunge op i TDC for at koncentrere sig om sin nye e-bogssatsning, Mofibo.