Opkøb sigter mod at blive Danmarks største UX-bureau

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Bureauet vil gerne være de største og mest anerkendte inden for deres felt. Og mener, at den første ambition allerede er opfyldt.

Et større og et lille bureau går sammen med det mål at blive Danmarks største og mest anerkendte User Experience-bureau.

Det er Advice Digital, der er fusioneret med det seks mand store bureau Interfazes, som tidligere hed Userminds.

Ambitionerne i det fusionerede bureau, der tilsammen får omkring 30 ansatte, fejler ikke noget.

“Advice Digital skal være de allerbedste til at udvikle brands, produkter og services gennem stærke digitale kundeoplevelser og workflows. Ved at fusionere Advice Digital og Interfazes står vi endnu stærkere i markedet,” siger Jesper Nørding Pedersen, adm. direktør og partner i Advice Digital A/S.

Den ambition, der handler om at blive den største virksomhed inden for User Experience, mener Jesper Nørding Pedersen faktisk allerede er opnået ved fusionen.

”Advice Digital beskæftiger sig primært med user experience, mens designbureauer og it-virksomheder har en afdeling med user experience. Så vores vurdering er, at vi er den specialiserede virksomhed med størst omsætning og flest medarbejdere inden for det område”.

Medarbejderne fra Interfaze rykker over til Advice Digital, men testfaciliteterne forbliver på Interfazes gamle adresse.

Partnergruppen i det nye Advice Digital bliver adm.dir. Jesper Nørding Pedersen, Mark Thomsen, Jesper Højberg Christensen, Bo Juni samt Anja Thrane, Berit Krickhahn, der kommer fra Interfaze.

Indtil videre fungerer en overgangsbestyrelse, hvor Jesper Nørding Pedersen sammen med Timme Bisgaard Munk og Benjamin Lundström er udtrådt af bestyrelsen, mens Berit Krickhahn er indtrådt sammen med Mark Heje Thomsen. Sidstnævnte er samtidig trådt ud af direktionen.

Når fusionen er på plads, vil Advice Digital skabe en professionel bestyrelse med eksterne medlemmer.