Af Pia Osbæck pia@bureaubiz.dk

I samarbejde med formanden for Creative Circle, Dorte Nielsen, lancerer Bureaubiz en kreativ konkurrence over de næste syv uger i anledning af World Creativity and Innovation Week. Kom og vær med. For sjov og for at blive inspireret.

Det blev en stor succes med mange sjove og interessante bidrag, da Bureaubiz sammen med formanden for Creative Circle, Dorte Nielsen, sidste år lancerede en konkurrencerække med en kreativ opgave til læserne syv uger i træk.

Derfor gør vi det igen.

Anledningen er, at World Creativity and Innovation Week starter i dag, som man fejrer i mere end 80 lande. Dorthe Nielsen er medlem af advisory boardet, hvor man har bedt hende om at gentage den internationale succes med en ’7-day challenge for creative thinkers’. Her på Bureaubiz bringer vi konkurrencen over syv uger.

Hver uge stiller Dorte Nielsen en kreativ opgave til Bureaubiz’ læsere. Til inspiration og kreativ sjov. Og hver uge udvælger Dorte Nielsen vinderen, som er den, der har løst den kreative opgave på den bedste, sjoveste og mest originale måde.

Vinderen får et eksemplar af den kommende udgivelse ’Creative Thinker’s Rethink Book’, skrevet af Dorte Nielsen og Katrine Granholm. Den udkommer i maj måned.

Og så til dagens opgave
Dagens opgave er skabt af Dorte Nielsen og Katrine Granholm og er fra deres kommende bog ’Creative Thinker’s Rethink Book’.

Opgaven tager udgangspunkt i en vingummisut (se billedet over artiklen) og er ganske enkel: Hvad ellers kunne det være?

Sådan deltager du
Du deltager i konkurrencen ved at uploade et billede eller en video på Bureaubiz’ Facebook-opslag, hvor du viser, hvordan du løser opgaven. Det giver inspiration til andre, og det er det, det hele handler om: Inspirere hinanden til at være kreative.

Opgaven skal løses senest tirsdag aften i uge 16.

Her er et eksempel på, hvordan man kan se på en donut og pludselig se en hel anden sammenhæng.

Illustration af Katrine Granholm

Del dit løsningsforslag her.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club