Af FiG

Danmarks største leverandør af lægemidler har valgt at flytte sin mediahåndtering.

I går kunne PHD glæde sig over at toppe på Bureaubiz’ liste over efterårets mest vindende mediabureauer, og i dag kan man så annoncere en ny kunde.

Det drejer sig om Danmarks største leverandør af lægemidler, Orifarm, der igennem flere år har gjort sig bemærket med sin markedsføring. Bl.a. med det Umwelt-udviklede ‘Do you yellow’ der for nogle år siden røg helt til tops ved Adveritisng Effectiveness Awartd.

Skiftet lægger op til forandringer i marketing-mixet.

“Ambitionen er at arbejde mere databaseret og dermed målrettet mod de forbrugere der er i markedet for vores produkter,” siger Nicky Berg, der er VP Sales & Marketing i Orifarm.

Det betyder, at tilgangen skal være kosteffektiv, ud fra den samme devise som Orifarm prissætter deres produkter.

”Orifarm har en særlig entreprenør-ånd, som er kendetegnende for deres virksomhedskultur. De er altid på udkig efter nye måder at udvikle og forbedre arbejdsgange og produkter på. De samme krav stilles til os som samarbejds-partner. Vi skal hele tiden udfordre det eksisterende og finde nye måder at få den ønskede effekt,” siger adm. dir. Claus Andersen, PHD.

Orifarm samarbejdede tidligere med IUM.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club