Os-partnere vil satse på freelance netværk

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Da lønnen udeblev ved indgangen til september, stod Nicoline Olesen og Flemming Møldrup pludselig uden job. Nu vil de så etablere deres egen forretning.

To centrale personer i det Par No 1-ejede Reklamebureauet Os går nu solo. Det drejer sig om Nicoline Olesen og Flemming Møldrup, der var henholdsvis kontaktdirektør og kreativ direktør samt partnere. Desuden var Nicoline Olesen indtil foråret adm. dir.

De har forladt bureauet på basis af en misligholdt kontrakt fra bureauets side. De har dog ingen ambitioner om at etablere et nyt traditionelt bureau.

“Den oprindelige ide med Reklamebureauet Os var at satse på en lille kerne for at give plads til at trække dygtige folk ind i forhold til konkrete behov på hvert enkelt projekt. Det er en model, man i de senere år har set vinde frem i forskellige udformninger, så det forekommer faktisk rimeligt relevant at vende tilbage til det tankesæt,” siger Nicoline Olesen.

Hun sigter til eksempler som De Allierede med Tina Ravn og Christian Nielsen samt Marie Mark og Mikkel Jangaard, der har landet hele Seats budget. I Silkeborg finder man Brandstifter, der også fungerer på basis af et freelance netværk, og som er et særdeles lønsomt bureau.

Det hele er meget nyt – det er først i onsdags, at Nicoline Olesen og Flemming Møldrup forlod bureauet – men de er i fuld gang med at få etableret sig.

Desuden er situationen således, at stort set alle medarbejdere på Reklamebureauet Os er væk, så der er ingen til at servicere kunderne.

Om det giver Nicoline Olesen og Flemming Møldrup nogen muligheder, er dog ikke til at sige – det er situationen alt for uafklaret til.

Hun og Flemming Møldrup har reelt kørt parløb i Reklamebureauet Os i efterhånden en række år, og de kender hinanden særdeles godt.

“Vi har en god kemi og energi i vores samarbejde, som fører til, at vi presser det bedste ud af hinanden. Samtidig har vi altid arbejdet efter en filosofi om at være meget tæt på kunderne. Grundideen i navnet Os var netop at se alle – bureauet, freelancerne og kunderne – samlet, som os, frem for adskilte parter,” siger Flemming Møldrup og tilføjer:

“Vi har en grundlæggende tro på, at den tætte relation – ikke mellem et bureau og en kunde – men mellem kunden og de folk, der rent faktisk skal udvikle løsningerne, giver det bedste resultat.”