Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Bureauet holder godt fast i at arbejde med alkohol og narkotika forebyggelse blandt unge.

Der er tale om tre forskellige kampagner. Men målgruppen er den samme, og folkene i Sundhedsstyrelsen, der arbejder med projekterne er de samme. Derfor slog man alle kampagnerne sammen i et samlet udbud til en værdi af 2 millioner kroner.

Og det udbud tog Reklamebureauet Os sig så af. Bureauet har arbejdet med den ene af kampagnerne tidligere men har således nu alle tre.

“Der er tale om kampagner der retter sig mod henholdsvis festivaler og spillesteder. Sundhedsstyrelsen betaler for kampagnerne, men festivaler og spillesteder står som afsender. Man skal derfor have arbejdet sig ind på disse steder, og det er ikke så ligetil. Derfor fandt man, at det ville være en god ide at kunne bringe erfaringer videre fra den ene kampagne til den anden frem for at have opgaverne liggende på forskellige bureauer”, siger adm. dir. Nicoline Olesen, Reklamebureauet Os.

Der er ingen medieindrykninger i budgettet.

Der er tale om en kampagne mod stoffer og en mod alkohol henvendt til festivaler. Her samarbejder man med festivalejerne.

Desuden er der en kampagne mod stoffer henvendt til spillesteder. Her forventes ca. 60 spillesteder at bakke op om kampagnen.

“Over for de unge kommer Sundhedsstyrelsen til at fremstå mere som deres mor og far. Derfor har det større effekt, når budskaberne kommer fra festivalerne og spillestederne”, siger Nicoline Olesen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club