Dentsu vil være den bureaugruppe, der ved mest om forbrugerne, sagde Dentsus direktør Ulrik Petersen ved præsentationen af dette års trendstudie, Pulse, i Aarhus og København med i alt 850 deltagere. Og med 16 år på bagen med Pulse-studier, ved de nok også et og andet.
Arrangementet blev i København indledt med flere sange af seniorkoret Allegro, som der netop blev henvist til i den 4. af 8 trends: Age in your face, hvor strategy & insight manager i Dentsu, Johanne La Cour, kunne fortælle, at brands går glip af en målgruppe på 1,1 mio. danskere over 65 år. En målgruppe der er overset pga. masser af fordomme, der afholder virksomheder i at markedsføre deres produkter overfor denne målgruppe. En målgruppe, der hellere selv vil bruge sine penge i stedet for at spare op til at give videre til deres børn og børnebørn.
Mens man med et glimt i øjet (bring back the fun er trend nr. 8) kan sige, at det, at danskere over 65 er en atraktiv målgruppe, er old news, er trend nr. 6 en ny spirende trend, fortalte executive strategy, sustainability & growth director i Dentsu, Julie Daugaard. Den hedder Ready to generate og handler om at “skabe bæredygtige metoder, som også bidrager til at genoprette og forbedre samfundet, miljøet og økonomien. Eller som Julie Daugaard forklarede det: “At give mere tilbage end man tager”, og at det er på vej ind i erhvervslivet viser, at regenerative business blev diskuteret på World Economic Forums konference.

I de kommende uger vil Dentsu gå i dybden med de otte trends fra Pulse-studiet i otte klummer på Bureaubiz.dk.
Her er de helt kort:
Trend 1: Secure the future
Trend 2: Fake it
Trend 3: Reveal their bias
Trend 4: Age in your face
Trend 5: Reward sustainability
Trend 6: Ready to regenerate
Trend 7: Average is for free
Trend 8: Bring back the fun