Længde, bredde, dybde – og tid. En ny outdoor fra McCann forsøger at få den fjerde dimension med i forbindelse med en album-udgivelse fra Black Sabbath.
”Et af vores kreative teams havde igennem noget tid været fascineret af de plakatvægge, der bliver tykkere og tykkere af lag-på-lag af plakater – som årringe i et træ. De tænkte tanken: Hvad finder vi, hvis vi – nærmest som arkæologer – gravede os ned gennem lagene,” siger Mads Ohrt, kreativ direktør i McCann Copenhagen.
Ideen blev relevant med Black Sabbath-albummet 13 – det er nemlig det første studie-album med den oprindelige forsanger Ozzy Osbourne siden 1978 – og studiealbummet er også det første med gruppens oprindelige bassist, Geezer Butler, siden 1994.
Der skulle således graves tilbage i tiden, og Universal Music var med på udgravnings-ideen – så langt, så godt. Det virkelig tidskrævende bestod i at (hånd)lave plakaterne, der nu hænger rundt om i København.
De førnævnte unge kreative fra McCann Copenhagen er Janus Hansen og Andreas Rasmussen.