“En pris, der nok let bliver overset, er det sølv, som Mediaedge:cia og DDB vandt i mediakategorien i Eurobest”, når Poul Mikkelsen, partner i DDB, at sige.
Overset? Vi omtaler den i dag …
“Ja, men mediapriser ved kreative awards fylder bare mindre. Og det er en lille bitte kampagne, der for en investering inkl. media på 1,5 mio. kr. skaffede Scleroseforeningen over 7 mio kr. Altså en ROI på næsten 500 pct.,” siger Poul Mikkelsen om kampagnen “Vi kommer langt med dine 25-ører”, der på award’sk hedder “Pennies from heaven”.
Det lyder næsten som en effectiveness-pris …
“Tjah, det er i hvert fald en sød lille idé, en kreativ mediestrategi og frem for alt en god indsigt. Vinklen er netop at komme ud, hvor 25-ørerne ligger i hjemmet: Kagedåsen, køkkenskuffen, værktøjskassen … Og så udtænke en plasticpose til mønterne og klæbe dem på gratisaviser. Stor ros til Mediaedge:cia,” siger Poul Mikkelsen.
Så I er glade, selv om Eurobest-reglerne kun tillader ét bureau nævnt – i dette tilfælde Mediaedge:cia…
“Vi er superglade. Det er god lille vinkel, der kommer godt omkring. Og vi fik lavet en film, der kostede meget lidt. Hver en krone tæller …”
Nå-jo … det gælder vel for alle annoncører …
“Enig, men vi skal også drive en forretning. Men her er en annoncør med begrænsede indtægtsmuligheder. Scleroseforeningen må ikke gå rundt på gaden eller stemme dørklokker, og det gør posen til de små mønter så godt tænkt”, siger Poul Mikkelsen.