Af Julie Kolbeck julie@kforum.dk
© David Stewart. 'Going up'. Den komplette mangel på øjenkontakt og nærvær er særlig karakteristisk for Stewarts nyeste fotoserie. Så kan man selv filosofere videre over, hvorfor han har navngivet den 'Paid Content'.

Fotografen David Stewart har rettet linsen mod reklamebranchen i fotoudstillingen ’Paid Content’, der går arbejdsmiljøet i sømmene.

Den prisbelønnede fotograf David Stewart er aktuel med en ny udstilling, som går under titlen ‘Paid Content’, der kan opleves på galleriet Wren i London frem til d. 17. november. Fotoserien portrætterer livet i reklamebranchen – en industri, som Stewart selv har beskæftiget sig med igennem 40 år.

Projektet undersøger et arbejdsmiljø under forandring og den stigende dehumanisering, som ifølge Stewart udspringer af ”globaliseringen og store ansigtsløse virksomheder i vækst”.

De detaljeorienterede fotografier, som mødes i en krydsning af selvbiografi og fiktion, skildrer kreative arbejdsheste i alt fra elevatoren til mødelokalet. Moderne settings med en vibe fra barokkens portrætmalerier.

© David Stewart.

 

© David Stewart.

Billederne stiller især skarpt på branchens overfladiskhed, ensomhed og usikkerhed, men emmer da også af sympati og endda humor.

© David Stewart. ‘Reception Reaction’.

 

© David Stewart.

 

© David Stewart.

 

© David Stewart.

Opgradér til BureaubizPro og bring dig og dine kollegaer i front med vigtig viden om bureaubranchen.

Kom på forkant med vigtig viden om bureau- og marketingbranchen. Skriv til britta@bureaubiz.dk og få et godt tilbud. Du kan også ringe på  71 74 79 91

Med Bureaubiz Pro får du:

  • Bureaurapporten trykt og digitalt
  • BureauNyt
  • PersonNyt
  • Bureaubattle
  • Bureaukalenderen
  • Brancheanalyser
  • Udbudsvagten
  • Fuld adgang til Bureaubiz.dk
  • Årligt gå-hjem-møde
Køb nu

Kommentarer