Pandora: Bureauskift og ny kampagne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Pandora arbejdede tidligere med tre danske bureauer. Nu er det ene udskiftet med et amerikansk. Ny kampagne skudt af topfotografer.

Stemningen i New York er en del mere international end København, og her finder man en af forklaringerne på, at Pandoras reklamebureau nu hedder Laird & Partners i stedet for Saatchi & Saatchi i København.

“Vi har været vældig glade for det arbejde, Saatchi har lavet for os, men vi syntes, at tiden var inde til en mere international tilgang. Og man tænker mere internationalt og globalt i New York end i København. Desuden ligger halvdelen af vores omsætning i Nordamerika,” siger Senior Vice President, Group Marketing, Mikkel Berg.

Han fremhæver samtidig, at Laird & Partners er specialiseret i mode og luksus-markedet.

Bureauskiftet ligger reelt tilbage til starten af i år, men det er først nu, at det nye samarbejde har båret frugt. Netop i disse dage lancerer Pandora nemlig sin efterårs- og vinterkampagne, der er skabt af Laird & Partners.

Det er desuden en kampagne, der har bragt tre topfotografer i spil.

Det drejer sig om tyskfødte Peter Lindbergh, og billederne er taget i New York. Peter Lindbergh er kendt i sammenhæng med store modemagasiner som Vogue og Vanity Fair og har fotograferet en række af verdens smukkeste kvinder.

Herudover har franske Charles Petillon også fotograferet til kampagnen – han står for produktbillederne. Desuden rummer kampagnen tre reklamefilm (se en af dem her) fotograferet af Darius Khondji, som bl.a. er kendt fra film som Seven, The Beach, The Panic Room, Midnight in Paris og Evita. 

“Lindbergh og Khondji har med en stærk forståelse for Pandora forstået at fange smukke personlige øjeblikke, som vi tror, at vores kunder kan relatere sig til og finde inspirerende. Vi føler os heldige at have ikoner som dem til at bidrage med udviklingen af vores brand på globalt niveau,” siger Mikkel Berg.

Filmene er til henholdsvis efterår, jul og valentines day, mens print-kampagnen vil rulle ud i nøglemarkeder i Europa, Asien og USA.

Pandoras samarbejder med de danske bureauer, In2media og Responsive, fortsætter uanfægtet.