Pandora direktør starter for sig selv

Pia Osbæck
pia@bureaubiz.dk

Pandoras Vice President for CRM & Digital Marketing bliver selvstændig konsulent inden for kundeloyalitet.

Henrik Sølbeck-Nielsen har opsagt sit job som Vice President for CRM & Digital Marketing.

I stedet vil han bruge sine 15 års erfaring inden for CRM og kundeloyalitet i sin egen virksomhed The Customer Company.

Muligheden bød sig, da Henrik Sølbeck-Nielsen sagde ja til at lave en konsulent-opgave for en fra sit netværk og det viste sig så, at der var mere efterspørgsel efter flere opgaver.

”Pandora er en fantastisk virksomhed, men jeg har altid drømt om at starte min egen virksomhed og jeg tænkte, at det var et godt tidspunkt. Jeg kunne se, at der var en efterspørgsel efter opgaver inden for kundeloyalitet, som jeg tilbyder min assistance med sammen med kundeindsigt, dialog, kundeoplevelser”.

Med sig har Henrik Sølbeck-Nielsen – udover erfaringen fra Pandora – erfaring fra SAS, hvor han bl.a. arbejdede med CRM og kundeprogrammer. Derudover har han i en periode været konsulent og partner i konsulentvirksomheden SJP, der beskæftiger sig med customer experience management.

The Customer Company er startet ud med kunder som Velux og Tele Grønland og løser desuden i samarbejde med ONE Marketing opgaver for Alm. Brand og Aller Medier.

”Jeg hjælper med at udvikle og optimere kunderelationer, ved at kombinere den gode kundeoplevelse med intelligent brug af kundedata – enkelt og effektivt. Jeg ser ofte at den gode kundeoplevelse får ekstra gennemslagskraft og værdi for både kunde og virksomhed, når viden om kunden bruges fornuftigt. Blandt andet derfor har jeg indgået et samarbejde med ONE Marketing, som er rigtig gode til data-delen”.

Henrik Sølbeck-Nielsen er indtil videre ene mand i virksomheden, men kan sagtens forestille sig, at optage en eller flere partnere hen ad vejen.