Pandora skifter mediabureau i Danmark

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

En pitch har ført til et farvel til IUM og et goddag til et GroupM bureau.

I foråret vendte Kristian Bæk-Mikkelsen hjem fra USA for at indtage stillingen som adm. dir. for GroupM-bureauet Maxus. Siden har han haft travlt med adskillige nye kunder, og nu kan han skrive endnu en på listen.

Det gælder Pandoras danske mediebudget, der er blevet vundet fra IUM efter en pitch-proces.

”Pandora er Danmarks stærkeste internationale smykke brand og Maxus har jo, igennem kunder som L’Oreal, Illum, Zalando og andre, stor ekspertise på netop dette område, så vi ligger rigtigt godt til hinanden og kan helt sikkert lave noget rigtigt spændende sammen,”, siger Kristian Bæk-Mikkelsen.

Opgaven for Maxus består blandt andet i at bringe Pandora’s kreative platform til live, samt at støtte op om selskabets marketingindsats i forhold til forhandlere og brandperception.

Kristian Bæk-Mikkelsen fortæller videre, at Maxus har oplevet stor vækst i år. Andre nye kunder, der er kommet til siden han tiltrådte, tæller f.eks. Illum, Meyers, en række offentlige kampagner, Skat samt CW Obel Ejendomme.