Par No 1 indgår en stategisk alliance med endnu et bureau

Peter Engholm
25@mail.dk

I sidste måned indgik Par No 1 en alliance med eks-partnere fra Recommended. Nu følger endnu en alliance, denne gang med et PR-bureau.

Bartram & Skakkebæk, et nyt bureau stiftet af de tidligere Recommended-partnere Carsten Skakkebæk og Allan Bartram, fortalte i begyndelsen af sidste måned Bureaubiz, at de har indgået en strategisk alliance med Par No 1 – et match mellem bureaustifternes kompetencer inden for detailhandel og Par No 1’s landsdækkende afdelinger og produktion i Riga.

Nu fortsætter trenden, idet Par No 1 har indgået endnu en strategisk alliance – denne gang med Rescu Kommunikation.

Baggrunden er ifølge Anders Bjørnstrup, direktør i Par No 1, at stadig flere virksomheder ønsker at påvirke deres omgivelser med mere differentierede virkemidler end reklamens traditionelle – og mange af dem efterspørger i den forbindelse kompetent rådgivning inden for PR.

“Vi tilpasser virksomheden i takt med udviklingen i kundernes kommunikationsbehov, men det er ikke nogen naturlov, at det altid skal ske gennem opkøb. Derfor har vi i det aktuelle tilfælde valgt at styrke vores eksisterende PR-kompetencer gennem den strategiske alliance med Rescu Kommunikation,” siger Anders Bjørnstrup.

Hos Rescu Kommunikation fremhæver partner og adm. direktør Peter Freisner Johansen den synergimodel, bureauet har udviklet, og som målretter samme historie/budskab til diverse medieplatforme og målgrupper.

“Den model har vi nu mulighed for at styrke yderligere gennem samarbejdet med Par No 1,” siger Peter Freisner Johansen.