Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det er der dog en god grund til - bureauet har indgået en alliance med mediabureauet IUM, som fremover står for indrykninger.

Når man tager sidste uges historier i betragtning om økonomiske problemer inden for Par No. 1 gruppen, så var det en dramatisk melding der i fredags kom fra Danske Dagblades Forening:

“På grund af manglende rapportering er vi – med omgående virkning – nødsaget til at slette ovenstående bureau fra bureaufortegnelsen.”

Det drejer sig om Sikkerhedsordningen under DDF, og sletningen betyder, at medierne ikke mere har sikkerhed for betalinger fra Par No. 1.

Der er typisk to ting, der skal indrapporteres hvert år: omsætning – og på det grundlag en sikkerheds-stillelse.

Der er dog en god grund til, at Par No. 1 ikke mere har brug for Sikkerhedsordningen. Adm. dir. Jørgen Hansen fortæller, at bureauets medieomsætning er blevet 5-doblet, og derfor har man valgt i stedet at indgå en samarbejdsaftale med mediabureauet IUM, som nu står for indrykninger.

DDF har dog ikke modtaget en udmeldelse – men har i øvrigt ingen kommentarer.

Målt på bruttoavance er Par No. 1 et af Danmarks største bureauer, og hos IUM karakteriserer adm. dir. Michael Thim bureauet som en “ikke uvæsentlig kunde”.

“Vi har haft med hinanden at gøre i længere tid, så det er et samarbejde, der har udviklet sig, og som altså nu er blevet endeligt formaliseret,” siger Michael Thim.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club