Da Fireball fik til opgave at positionere Quakers nye morgenmadsprodukt til kvinder, valgte de at bruge parodien for at trænge igennem mediestøjen.
Tankegangen var, at kvinder dagligt bombarderes med slankeidealer baseret på afsavn og forbud og derfor ville Fireball positionere Havrecrunch fra Quaker i opposition til dette.
”En livsstil baseret på forbud og afsavn er sjældent lykken, og vi tror på, at man bliver gladere af at spise godt og bruge sin sunde fornuft. For at etablere den position skabte vi ”The Yellowstone Diet” – en gennemført diætparodi, med alt fra mirakuløse ”grizzlybær” til magiske diæthjelme. En anderledes måde at kommunikere at mirakelkuren ikke findes og at man skal bruge sin sunde fornuft,” siger Rasmus Simony, kontaktdirektør hos fireball.
Fireball har deltaget i udviklingen af produktet, fra produktkoncept, over emballagedesign, positioneringsstrategi til selve lanceringskampagnen, der er eksekveret i samarbejde med OMD og BeOn.
”Vores strategi har været at skabe og seede branded content på relevante blogs og fora, hvor vi kunne engagere vores målgruppe. Her var filmens formål at skabe opmærksomhed og agere conversation-starter. Det må vi sige er lykkedes til fulde” siger Tobias Høgsberg, Digital Director hos fireball.
Den seneste uge har Yellowstone Diæten været på YouTubes top ti lister i Danmark. Kampagnen har også kørt i Sverige og samlet set er filmene blevet vist over 250.000 gange.