Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Et kreativt team og en ny kontaktchef gør nu Peter Boye og Henrik Tvilling selskab, så der på få måneder er gået fem fra Partners til Saatchi.

I april kunne Saatchi & Saatchi præsentere Peter Boye og Henrik Tvilling som bureauets nye kreative ledelse til erstatning for Simon Wooller, der var gået til Halbye Kaag JWT.

De kom begge fra Wibroe, Duckert & Partners og Peter Boye er et stærkt navn i branchen – bl.a. står han sammen med Henrik Tvilling som ophavsmand til den meget anerkendte SAS-kampagne.

Nu følger så tre folk mere fra Partners til Saatchi.

Det drejer sig dels om Thomas Skov Petersen, der bliver kontaktchef og en del af ledergruppen i stedet for Marie Mark, der har valgt at blive selvstændig.

Desuden er der kommet et kreativt team i skikkelse af Rune Petersen og Johan Køhler.

Fem folk fra Partners til Saatchi på få måneder kunne ligne en tanke, men det afviser adm. dir. Thomas Falck.

“Ansættelserne er en del af en faglig oprustning. For os er det ikke så afgørende, hvor de kommer fra, som hvad de kan levere,” siger han.

Ansættelserne kommer i forlængelse af en periode, hvor det ikke har været kedeligt på Saatchi. Siden Simon Wooller forlod bureauet i slutningen af sidste år har der været en del udskiftninger.

Helt aktuelt drejer det sig om filmproduceren Anne Marie Elkjær, som har valgt at følge efter Simon Wooller til Halbye Kaag.

Den stilling er så opslået i øjeblikket.

I den kreative afdeling valgte to af de unge kreative at følge med Simon Wooller mens to andre gik til Bates.

Trafikken den anden vej har dog været interessant, idet det er lykkedes at hente fuldgode erstatninger – ud over Boye og Tvilling er Lars Hartmann og Lars Schmidt blevet knyttet til Saatchi.

“Det er rigtigt, at vi har oplevet en del opsigelser. Men set fra min stol, så har vi evnet at hente virkelig stærke folk ind i stedet, vi har en virkelig stærk økonomi, og har fået nye kunder. Det er en situation, der lover godt for fremtiden,” siger Thomas Falck og tilføjer, at han endnu ikke er færdig med at ansætte.

“Vi er som sagt i gang med en oprustning, og der kommer flere ind end ud. Jeg forventer meget snart at have et par nye folk mere på plads, men så er vi også ved at være der,” siger Thomas Falck.

Det er i øvrigt langt fra kun hos Saatchi og Halbye Kaag JWT der har været gang i ansættelserne til den kreative afdeling.

F.eks. hentede Partners efter Boyes afgang Thomas Torp tilbage fra Grey, DDB hentede lige før sommerferien et team fra Robert/Boisen, Bates hentede ud over de to fra Saatchi også Thomas Fabricius fra &Co, mens Hjaltelin, Stahl hentede et nyt team hos Bark og &Co.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club