Traditionen tro kører reklamen for Tuborg Julebryg hen over skærmen i disse dage, men nu kan man på Facebook se en særlig version af reklamen. Her optræder et postbud fra Post Danmark som gæstestjerne og julemandens hjælper.
Filmen er lavet som en samproduktion mellem Carlsberg og Post Danmark – og har de afsluttende ord: ”Glædelig jul – leveret af Post Danmark … og Tuborg.”
Der er lagt stor vægt på at respektere den originale film og pointe, da det er første gang, der røres ved den gamle reklamefilm i 31 år.
Men den er ikke kun unik, fordi det er første gang, der for alvor er pillet ved den ikoniske film. Den byder nemlig også på et unikt samarbejde.
Den nye figur er tegnet hos Wibroe Duckert og Partners, der har skabt den originale film, og nænsomt bragt til live af samme animator, der remasterede og digitaliserede den originale Tuborg julefilm i 2012.
Men herudover er filmen produceret af Post Danmarks bureau Hjaltelin Stahl og Pegasus Production.
Partners og Hjaltelin Stahl i samarbejde om en reklamefilm for Posten. Med Tuborg på sidelinjen.
Hos Carlsberg siger Jeppe Boel, der er Senior Brand Manager:
”Det er postbuddet, der leverer julehilsnerne og julegaverne til danskerne. Derfor er vi gået med til at lave en særudgave af reklamefilmen til Facebook, hvor Post Danmarks postbud optræder som karakter,” siger Jeppe Boel.
Han uddyber, at samarbejdet giver rigtig god mening, da danskerne forbinder begge store brands med jul.
”Tuborg Julebryg og J-dagen er blevet en del af danskernes juletraditioner på linje med julekort og julepost. Både Tuborg og Post Danmark arbejder for at bevare danskernes juletraditioner og leverer begge julehygge, der bringer mennesker tættere sammen.”
Hos Post Danmark er man glade for, at Carlsberg var åben for idéen om at lave en særudgave af den klassiske reklamefilm.
”December er den travleste tid for julemanden – og postbuddet er i høj grad hans hjælper nummer 1. Ikke mindst i lyset af den stigende nethandel hvor det netop er postbuddet, der leverer de mange julegaver, som danskere i stigende grad bestiller via nettet,” siger Brian Jakobsen, marketingchef fra Post Danmark.
Den særlige udgave af den klassiske reklamefilm bliver lanceret i dag på Post Danmarks digitale ønskeliste, Ønskeskyens Facebook-site. Og man kan finde den på Tuborg Julebrygs Facebook-site i morgen.