Henrik Sølbeck-Nielsen forlader en stilling hos SAS i Stockholm som Director for CRM & Program Communication til fordel for et job som partner i København hos konsulentvirksomheden SJP, der beskæftiger sig med strategi, analyse og implementering af Customer Experience Management.
“Jeg vil gerne have lidt mere balance mellem privatliv og arbejdsliv. Jeg arbejder i Stockholm, hvor jeg er 2-4 dage om ugen, men min familie bor i København, ” siger Henrik Sølbeck-Nielsen.
Henrik Sølbeck-Nielsen har gennem flere år haft det samlede ansvar for SAS’ CRM aktiviteter på tværs af alle markeder og har med sin baggrund i Customer Intelligence været drivkraften bag et markant øget fokus på kundefastholdelse og loyalitet hos SAS.
I omkring to år har SAS haft en gradvis centralisering og samlet CRM-aktiviteterne i Stockholm og Henrik Sølbeck-Nielsen har været i Stockholm i lige så lang tid. Det har betydet en tilværelse som pendler og det har han nu besluttet at ændre, så han får bedre balance mellem arbejds- og privatliv.
Der var naturligvis overvejelser om, hvad han skulle skifte til. Henrik Sølbeck-Nielsen har afsæt i dialog med kunderne både hos SAS, Grey Direct og i en kort overgang hos dialogbureauet Tribal.
I sin søgen efter et arbejde i Danmark, havde Henrik Sølbeck-Nielsen kontakt til flere virksomheder:
“Jeg fandt ud af, at der er ekstremt meget fokus på loyalitet, kundefastholdelse, CRM og så videre. Heldigvis er der mange virksomheder, der har set værdien af differentiering gennem fokus på udvikling af stærkere kundeoplevelser” og han fortsætter:
“Jeg kunne godt tænke mig at arbejde med CRM ud fra et forretningsstrategisk perspektiv. Jeg valgte SJP, fordi de har spidskompetencer inden for kundeoplevelser. Jeg kan således bevæge mig inden for det fagområde, jeg kender til blot med et lidt andet perspektiv”.
Henrik Sølbeck-Nielsen starter hos SJP den 1. august. Han er uddannet på CBS (HD-A) og Singapore Inst. of Management og modtog Direct Marketing prisen i 2007 og 2008, og DMA Echo award i Chicago i 2007 and 2008.