Konkurrencen om Danmarks største reklamebudget har taget en ny drejning. TDC havde en joker i baghånden.

En 16 år gammel og meget tæt alliance er på vej til at stoppe. People Group har opsagt samarbejdet med Sonofon for i stedet sandsynligvis at skrive TDC på kundelisten.

“Det er korrekt, at samarbejdet ophører. Partners har opsagt samarbejdet med Sonofon og Cybercity og har som årsag givet, at de er gået i dialog med TDC,” siger Peter Berg, markedsdirektør i Sonofon.

Dermed tager konkurrencen om Danmarks formentlig største reklamebudget samtidig en opsigtsvækkende drejning. Og konkurrencen på telemarkedet, fordi det ser ud til, at TDC hugger Sonofons reklamebureau.

Samarbejdet mellem People Group (oprindeligt Wibroe, Duckert & Partners) er ikke bare et af landets ældste – det har også været en tæt alliance, der har ført til en række mindeværdige og skelsættende kampagner med Polle fra Snave som højdepunktet, da kampagnen udviklede sig til en af de mest folkekære nogen sinde og desuden blev til en spillefilm.

“Opsigelsen i onsdags kom som lyn fra en klar himmel for mig. Jeg er godt nok ærgerlig, for jeg har været glad for samarbejdet, og vi har opnået gode resultater i de 16 år, som Sonofon og Partners har været sammen. Partners har været med på hele rejsen, lige fra lanceringen af Sonofon-pigerne”, siger Peter Berg og fortsætter:

“Men timingen kunne ikke være værre. Vi står foran en re-branding i juni (når Sonofon og Cybercity bliver til Telenor, red.), så tidsmæssigt er vi under et vist pres.”

Sonofon skal således hurtigst muligt indlede arbejdet med at finde et nyt bureau:

“Når nogle vinder lukkes, åbnes andre – vi må nok forvente at blive ringet op af nogle bureauer nu.” siger Peter Berg. 

Dialogen mellem People Group og TDC er en helt ny drejning i bureaukonkurrencen. Ifølge Bureaubiz’ oplysninger har TDC haft to bureauer i finalen – Saatchi & Saatchi og Umwelt – men har tilsyneladende haft en ukendt joker i baghånden og dialogen har været holdt i en meget lukket kreds.

Det er ikke lykkedes at få kommentarer fra TDC eller People Group.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club