PeopleGroup får nu en aflægger i Århus, og for gruppen bliver det samtidig forberedelsen til et indtog på markedet for tilbudsaviser.
Gruppen har nemlig stiftet et nyt selskab, RetailPeople, og hyret Bilkas marketingchef, Ole Dissing, til at lede selskabet. Han har også en fortid hos Føtex og således 18 års erfaring i detailhandlen.
Det nye bureau skal ses som et supplement til TradePeople, der i mange år har arbejdet med butikken som medie. Men hvor sidstnævnte har vundet hyldepladsen for en lang række kunder, bliver opgaven for RetailPeople at vinde bl.a. postkassen hos forbrugerne.
Det er et stærkt konkurrencepræget marked, RetailPeople skal ind på, og der er et betydeligt pres på priserne og derved omkostningerne. En problemstilling Ole Dissing er helt klar over.
“Vi har set-up’et og produktionsapparatet klart. Det er kun et spørgsmål om at sætte folk ind i det i takt med at kunderne kommer,” siger Ole Dissing.
I en pressemeddelelse understreger Partners adm. dir., Bjarne Spellerberg Orfelt, værdien i at kombinere tilbudsavisen med de øvrige markedsføringsaktiviteter, og da Partners står bag tv-reklamerne for SuperBest, mens Nørgård Mikkelsen håndterer kædens tilbudsaviser, ville det være nærliggende at tro, at Ole Dissing skal på jagt efter SuperBest. Men han afviser, at der er fokus på specifikke kunder.
“Jeg er overbevist om, at kombinationen af Wibroe, Duckert & Partners kreativitet og min egen erfaring med detailhandel vil gøre os interessante for en række firmaer,” siger han.
Jesper Boye, der bl.a. har arbejdet med Kims, får ledelsen af den kreative afdeling i RetailPeople. Det kommer til at foregå fra København, mens Ole Dissing holder til i Århus, hvor også produktions-apparatet, kommer til at være.
Ole Dissing har ikke før været på bureau.
“Jeg kender selvfølgelig bureauerne fra mange år på den anden side af bordet, men det bliver selvfølgelig en ny oplevelse. Jeg synes dog, det er en rigtig spændende udfordring,” siger Ole Dissing.