Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Danske Erhvervsskoler skal over de næste to år gennemføre en image-kampagne med et budget på 15 mio. kr. JuniorPeople har vundet opgaven.

Selvom JuniorPeople skal ses som en selvstændig forretnings-enhed i People Group, så skal man ikke vente at se de fem plannere i bureauet kaste sig ud på markedet for bureaukonkurrence i jagten på nye kunder.

De har deltaget i en konkurrence hen over sommeren – og vundet. Over bureauerne Grey København, Gefühl og Aakjær i Vejle.

Det gælder Danske Erhvervsskoler, der er en fusion mellem to foreninger for skoleledere ved henholdsvis handelsskolerne og de tekniske skoler (HFI og FS). Foreningen har 15 mio. kr. til over de næste to år at gennemføre en image-kampagne, der også skal være med til at skaffe praktik-pladser.

“JuniorPeople er fem plannere, som først og fremmest har kompetence i at nå unge mennesker. Det kan enten foldes ud ved at bidrage til andre opgaver i gruppen eller ved at de driver projekter selv. JuniorPeople har da også landet flere opgaver selv. Men lige nøjagtig i dette tilfælde, var opgaven så oplagt og attraktiv, at det blev JuniorPeople der deltog i konkurrencen”, siger adm. dir. Bjarne Spellerberg fra Wibroe, Duckert & Partners.

Kommunikations-konsulent Mads Klostergaard fra Danske Erhvervsskoler konstaterer, at valget var ganske enkelt.

“Deres koncept og analyse var det bedste, og vi tror på, at det kan brage godt igennem”.

De to oprindelige foreninger er dog ikke uvant med god kommunikation. FS vandt sidste år sammen med Mediaedge:cia Grand Prix i Årets Rambuk for “Skab dig” kampagnen, mens HFI og Gefühl var nomineret i samme konkurrence for “Who is the boss” – en kampagne, der kører året ud.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club