Af Peter Engholm 25@mail.dk

Men bevarer brandet. Bysted overtager designopgaverne samt en partner og to seniordesignere. En anden partner fortsætter som free-lance i PeopleGroup. Samtidig fusionerer Bysted med designvirksomheden Gramstrup.

PeopleGroup ændrer struktur. Før jul kom nyheden om, at Win Win Agency og We Love People fusionerer, og at DialoguePeople flytter ind hos Wibroe, Duckert & Partners – og nu følger så IdentityPeople, der imidlertid hverken fusionerer eller flytter, men derimod bliver afviklet i sin nuværende form.

Som følge heraf har selskabets partnere gennem otte år, Peter Dalhoff og Knud Odgaard Pedersen, været ude at afsøge markedet, og blikket faldt på kommunikations- og designbureauet Bysted.

“Peter og to seniordesignere fortsætter hos Bysted, der overtager designopgaverne hos IdentityPeople. Og jeg fortsætter med strategi- og konceptdelen som freelancer i PeopleGroup med særlig tilknytning til Relationspeople, som vi har haft et tæt samarbejde med i over et år,” siger Knud Odgaard Pedersen.

Han understreger, at der er tale om “en kontrolleret afvikling af IdentityPeople, som i øvrigt er en sund virksomhed.”

Hvad angår strukturændringerne i PeopleGroup og den mere detaljerede baggrund for afviklingen af IdentityPeople, så henviser Knud Odgaard Pedersen til selskabets bestyrelsesformand. Det er Jan Duckert, som oplyser, at “designopgaverne i PeopleGroup fremover vil blive varetaget af det seneste etablerede selskab i PeopleGroup – Artners – under ledelse af Tobias Røder”. IdentityPeople bevares desuden som brand.

Ansættelsen af Peter Dalhoff og de to seniordesignere, Helena Brauer og Jens Munk, falder sammen med, at Bysted fusionerer med designvirksomheden Gramstrup.

Peter Dalhoff bliver designchef i Bysted, mens Claus Gramstrup bliver chefrådgiver for Design Management samt nyt bestyrelsesmedlem i Bysted.

Integrationen af Gramstrup og de tidligere IdentityPeople-medarbejdere betyder, at Bysted udvider sin kundeportefølje og tilbyder sine nuværende kunder en række nye services. Målet er at styrke Bysteds omsætning allerede i 2010.

“I disse udfordrende tider er vi rigtigt glade for at kunne styrke vores forretning. Både Gramstrup og medarbejderne fra IdentityPeople medbringer eget arbejde – så at sige. Hvad angår IdentityPeople, så vil Bysted i nogle situationer være underleverandør til Knud Odgaard Pedersen, mens vi i andre situationer vil fortsætte kunderelationen,” siger adm. direktør i Bysted, Bo Søby Kristensen.

De nye tiltag medfører yderligere ansættelser og Bysted vil fremover tælle i alt 65 medarbejdere fordelt på områderne kommunikation, design og webudvikling i København, Århus og Malmø.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club