Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

10 europæiske digitale start-ups har fået Pepsi som partner med henblik på at udvikle marketing-teknologi.

PepsiCo har nu afgjort en konkurrence, som under navnet “PepsiCo10 Europe” har søgt små teknologi-virksomheder med ideer, der kan bruges i marketing-verdenen.

10 virksomheder ud af 200 er udvalgt og har vundet en investering på lidt under 90.000 kr. samt pilot marketing projekter sammen med PepsiCo-brands.

Det første arbejde fra de vindende projekter vil nå markedet inden for de næste 3-6 måneder, og global direktør for digital og social media, Bonin Bough, vurderer, at teknologi-platformene har potentiale til at ændre forbrugeradfærd over de næste 12 måneder.

Desuden bruges projekterne som en slags motor for forandring inden for PepsiCo.

De 10 vindende projekter er:

  • Frankrig: TvTak (www.tvtak.com), der er en mobil app, der kan bruges i forbindelse med tv-shows.
  • England: SDMV, Slingshot Shopping (www.slingshotshopping.com), der er et program, der kan bruges i forbindelse online-shopping.
  • England: ChartsNow.mobi (www.chartsnow.mobi), der er en mobil musikservice.
  • England: ParcelPoke (www.parcelgenie.com) der er en SMS-baseret gave-service.
  • England: Waxwired Ltd. (www.flypost.co.uk) der er et lokalt baseret mobil-spil til brug for lokale events.
  • England: Screenreach Interactive (www.screenreach.com) der giver mulighed for at bruge mobiltelefonen i forbindelse f.eks. digitale outdoor skærme.
  • Holland: Roamler (www.roamler.com) der er en tjeneste, hvor forbrugere kan optjene belønninger ved at udføre opgaver på vegne af firmaer, organisationer og andre.
  • England: SoDash (www.sodash.com) der er en social media opslagstavle, som med brug af kunstig intelligens monitorerer og interagerer med uvalgte markeder.
  • England: Shaahmoon Ltd (www.shahmoon.com) der gør det muligt for små forretninger at anvende “big screen advertising” og interagere med forbipasserende.
  • England: Sports Team Space (www.sportsteamspace.com), der er et socialt netværk til brug for amatør fodboldklubber.

Kilde: Marketing Magazine

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club