Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Det nye logo lanceres i forbindelse med en 6 mia. kr. dyr modernisering af brandet. Projektet skaber spekulationer om samarbejdet med BBDO.

“Have a coke and a smile”, lød det engang i markedsføringen af Coca-Cola. Nu lancerer Pepsi et nydesignet logo, hvor man taler om forskellige grader af et smil, fortæller Brandrepublic.

Det gamle røde, blå og hvide logo er fra 50’erne, og har undergået forskellige justeringer gennem årene. Nu skal det så bruges til at udtrykke forskellige følelser på de forskellige produkter: Diet Pepsi er et “let grin”, almindelig Pepsi er et fuldt smil, mens Pepsi Max er ovre i egentlig latter.

Det nye logo lanceres i forbindelse med en modernisering af brandet til en skønnet værdi af over 6 mia. kr. (1,2 mia. USD).

Ifølge AdAge har Pepsi anvendt andre rådgivere på det nye logo end BBDO, der skabte det oprindelige, og i den internationale marketing-presse rejses der nu spekulationer om styrken i relationen mellem BBDO og Pepsi, der har varet i 50 år. BBDO håndterer en række af koncernens brands, og AdAge citerer kilder for, at det ikke vil være nogen overraskelse, hvis nogen af Pepsis brands flyttes fra BBDO til andre Omnicom bureauer.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club