Per Holm Henriksen: Disse kreative talenter er værd at følge

Peter Engholm,
journalist

Per Holm Henriksen – manden, der sammen med Kaare Grundtvig står bag Reklamelinjen – har udpeget dem, som tegner morgendagens kreativitet. Læs med her, når han fremhæver både personer og bureauer.

Bureaubiz tog i forrige uge hul på en serie, hvor en række af branchens profiler sætter navn på de kreative talenter, man bør holde øje med.

Per Holm Henriksen står – sammen med Kaare Grundtvig – bag Reklamelinjen, der i årevis har trænet og tunet kreative talenter. Og denne sommer blev netværket yderligere udvidet, da Reklamelinjen var vært for en danskerstrandunder Cannes Lions sammen med KreaKom og Kompas Kommunikation.


Per Holm Henriksen. 

Her er Per Holm Henriksens håndfuld fremhævede talenter, der vil være værd at følge:

1. Barkas

Daniel Rørbæk og Mike Wittrup.

Daniel Rørbæk og Mike Wittrup har skabt et kreativt bureau, vi kommer til at høre mere fra og om. Bureauet med de 17 medarbejdere leverer fede løsninger, men de folder også kreativitet ud på andre måder, bl.a. ved selv at udvikle produkter.

De har skabt de Québec-inspirerede cafeer Depanneur, der findes tre af i København. De har et galleri, deres eget ølmærke og et efterhånden stort kaffebrand. Deres visitkort er et pund kaffe.

2. N’fellows

Jacob Bjerring, Lukas Holtmann, Mads Haakansson og Kirill Dmitrichenko.

Også dette bureau, drevet af Jacob Bjerring, Mads Haakansson, Kirill Dmitrichenko og Lukas Holtmann, er værd at følge på flere plan. De er et kreativt reklamebureau gennemsyret af den handlende idé og på 2. år, tæller de 7 ansatte.

Det så vi forrige sommer, hvor Mathias Lund og Kirill Dmitrichenko vandt konkurrencen Danmarks Smukke Idé på Smukfest med intimsæbekoppen Clean and Dirty, der modtog 77.500 kr. fra Løvens Hule.

3. Regitze Borgaard
Regitze Borgaard
Regitze Borgaard.

Account Manager på Uncle Grey. Som en chef sagde engang: ”Geniet er ikke personen, der får ideen, men den, der udfører den.” Og Regitze får med sin stærke og vindende personlighed tingene til at ske. Hun er kreativ – i funktionen som projektleder.

4. Ole Bager Hoffmann
Ole Hoffmann
Ole Bager Hoffmann.

Art Director på & Co. Jeg ved ikke, om han stadig kan gå under betegnelsen ”talent”, men denne indsigtens mester er i al fald værd at følge. Alt – også kreativt talent – baserer sig på indsigter, altså følelsesmæssige, menneskelige sandheder, der er øjeblikkeligt genkendelige.

Og Ole Hoffmann arbejder med en genial model, der skelner skarpt mellem facts, observationer og reelle indsigter. Modellen burde enhver, der arbejder med reklame, have indgående kendskab til.

5. Joachim Ulrich
Joachim Juel Ulrich
Joachim Juel Ulrich.

Tekstforfatter på Virtue. Han var en del af holdet bag ”AdDRESS the Future” for Carlings, der vandt Grand Prix i Cannes. Og det bliver ikke det sidste, vi hører fra ham. Han forstår, at kunderne ikke kommer ind og beder om purpose eller en handlende idé.

De vil sælge flere burgere og franske hotdogs – og det er så op til den kreative at kombinere dette med at gøre verden til et bedre sted.

6. Eva Ebbensgaard
Eva Ebbensgaard
Art Director på Robert/Boisen. Hun er et lysende eksempel på kombinationen af kreativitet, integritet og gennemslagskraft. Det aftvinger en naturlig respekt, og hun bliver virkelig spændende at følge de kommende år.

Interesseret i mere indhold som dette? Skriv dig op til vores nyhedsbrev her.