Peter Boye bag ny Nykredit-kampagne

Finn Graversen
fg@kabelmail.dk

Efter et par års fravær er Peter Boye tilbage på Partners – og på Nykredit – som han tidligere har arbejdet på med succes.

I lidt mere end et år har Rasmus Botofts hypnotisør delt vandene som reklame for Nykredit. Men nu kommer der en ny kampagne, hvor hensigten er at få mere ro på.

Og manden bag den nye stil er velkendt i Nykredit-sammenhæng: Peter Boye.

Han lagde grundstenene for flere år siden til den kampagne, hypnotisøren fulgte op på – og høstede stor anerkendelse for det arbejde.

Men Peter Boye skulle ud og prøve andre græsgange af, og forlod Wibroe, Duckert & Partners til fordel for først Saatchi & Saatchi og siden Mensch.

I foråret vendte han tilbage til Partners og altså også til Nykredit.

“Rasmus Botoft-reklamen delte vandene, for han efterlod ingen tvivl om formålet. Men når man larmer så meget, får man både tilhængere og modstandere,” siger Peter Boye til Børsen. Han forklarer desuden, at “Nu skal vi skridtet videre. Det er ikke længere nok at have en mand til at sidde og sige “blå”. Nu skal kunderne vide, hvad Nykredit kan og vil.”

Den nye kampagne vil fortsat rumme et element af blue – men nu bliver det med s på: blues.

“Vi har valgt at arbejde videre med farven blå, men nu er den blå musik – blues – rammen, og vi kommer til at synge budskaberne ud. Det bliver noget, danskerne ikke har set før,” siger Morten Møller Madsen, marketingdirektør i Nykredit.

Samtidig har det været en ambition, at kampagnen skal kunne komme bredere ud end tv.

“Det har været et krav. Det nytter ikke, at vi står med noget, som kun virker på tv. Nykredit skal ud på flere platforme nu,” siger Peter Boye.