Fra at have haft tre bureauer til at tage sig af de digitale aktiviteter samler Peter Larsen Kaffe nu både SoMe, Google-annoncering, e-mail marketing og contentproduktion hos Clienti.
Baggrunden for at samle marketingaktiviteterne også på tværs af B2B-aktiviteter, brandbuilding og webshop er, at råvarepriserne har udfordret kaffebranchen de seneste par år, og derfor har Peter Larsen Kaffe valgt at optimere og skabe synergi i marketingaktiveringen.
”Vi er en virksomhed med mange facetter, der spænder enormt bredt i vores marketingaktiviteter. Vi arbejder B2B, B2C og favner over alt fra ESG, innovation og event til en bred vifte af digitale platforme,” siger marketingchef Marian Lundholm og fortsætter:
”For at vi i marketingteamet kan arbejde effektivt, værdiskabende og eksekverende, så havde vi behov for at samle vores digitale aktiviteter hos ét bureau frem for at have et mere fragmenteret setup. Vi har et godt indtryk af Clienti, der både forstår branding, det tekniske, og som samtidig også er vant til at fokusere på leads, webshop og brand building. Det er et godt match, som passer til vores organisations størrelse og ambitioner.”

Det er digitalmarketingchef ved Clienti, Lasse Juhl, naturligvis tilfreds med:
”At arbejde nørdet med en webshop, hvor vi måler meget kortsigtet, er altid sjovt og udfordrende. Når vi samtidig får lov til at arbejde langsigtet med at styrke positionen over for kaffeelskere over 30 år, så er det en drømmeopgave. Peter Larsen Kaffe ved, at kreativitet og relevans er genvejen til effekt, og det er vi heldigvis meget enige om. Nu lader vi ’ugens marketinghype’ ligge og tør tænke længere end næste måned. Det glæder vi os til.”
