In2media har hentet Peter Svarre ind som ny mand i front for husets User Experience-afdeling med fokus på de sociale medier. Her skal han bl.a. hjælpe virksomheder og offentlige institutioner med at få de sociale medier ”ud af kravlegården og ind på direktionsgangen.”
Dermed vender Peter Svarre tilbage til bureaubranchen – i øvrigt med samme titel, User Expericence direktør, som han havde, da han i slutningen af 2010 sagde farvel til Hello Group – et bureau, han var med til at bygge op.
Kort efter Hello Group startede Peter Svarre sin bil og kørte til Barcelona. Her skrev han bogen ”Den Perfekte Storm”. Nu har den flittigt debatterende ekspert på sociale medier så parkeret bilen hos In2media.
”Min bil har det med at parkere sig på steder, hvor jeg kan finde nye udfordringer og god inspiration. Det er jeg helt sikker på, at jeg kan hos In2media. I min optik er de i øjeblikket landets mest innovative digitale hus med et godt greb om digitale tendenser og løsninger,” siger Peter Svarre.
Mellem bøger og foredrag har Peter Svarre tidligere været ansat hos bl.a. Framfab, Tribal DDB og som nævnt Hello Group.
Hos In2media vil Peter Svarre indgå i ledelsesgruppen og får samtidigt en rolle på tværs af afdelinger og selskaber i det digitale hus. Bl.a. hos Content CPH, der i produktbanken har aktivering via sociale medier som en af hovedkompetencerne.
Peter Svarres opgave bliver bl.a. opdrage danske og internationale virksomheder i, at de sociale medier er døde. Eller døde, som vi kender dem i dag.
”Man finder ikke en større fortaler for de sociale medier end mig. Når det er sagt, så skal de sociale medier tænkes helt forfra, hvis man som virksomhed vil nyde gavn af dem. Mange virksomheder og offentlige institutioner bruger i dag de sociale medier som en ny kanal til kedelig envejskommunikation, som skabes i marketingafdelingen. Det er spild af både tid og penge,” siger Peter Svarre i en pressemeddelelse.