Af Finn Graversen fg@kabelmail.dk

Samtidig åbner firmaet for at andre firmaer kan linke til P&Gs Facebook-side. Walmart overvejer.

Et nyt P&G initiativ på Facebook kan blive en “første gang” for flere ting, noterer det amerikanske blad AdAge.

Historien handler om, at P&G nu i al stilfærdighed har tilført en “køb” eller “køb nu” knap på sin Facebook fanside i forbindelse med en række af selskabets brands – bl.a. Gillette, Olay og Tide. Selve handlen vil blive færdiggjort via P&Gs egen e-butik, der åbnede sidste år.

Lay-out’et på den nye platform åbner dog mulighed for, at retailere kan koble sig på som alternativer. Dette overvejer Walmart ifølge AdAge, der citerer en talsmand.

AdAge noterer, at det vil være første gang, at et brand tillader retailere at gå ind som partnere i forhold til at fuldføre bestillinger. Og hvis Walmart går med, vil det være første gang, at dette firma sælger produkter alene gennem Facebook.

“Social netværks salg er en udvidelse af vores generelle fokus på innovation og brandbygning. Vi forventer, at afprøvningen af handel via sociale netværk som Facebook vil hjælpe os til at accelerere vores e-commerce vækst i takt med at forbrugere køber flere af vores kategorier online,” siger Tonia Elrod, der er talsmand for P&G.

Se hele artiklen her

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club