Af Peter Engholm 25@mail.dk

Og OMD ligger nr. 2, så Omnicom Media Group dominerer totalt shortlisten til årets Rambuk-konkurrence. Et enkelt reklamebureau i form af Winwin har også blandet sig i konkurrencen.

Sidste år tog PHD tre ud af fire Rambuk’er i konkurrencen om den mediastrategiske pris, der uddeles af Huset Markedsføring. Skal man dømme på årets shortliste, vil bureauet også tage for sig af priserne i år. PHD har i alt ni ud af 29 nomineringer – opnået på syv forskellige kampagner. Det giver en klar førerposition med søsterbureauet OMD på andenpladsen med i alt seks nomineringer for seks forskellige kampagner.

Den ene af kampagnerne er dog i fællesskab med Agenda Group, der også indgår i OMG, og som er noteret for en nominering.

I alt står OMG således for 16 ud af de 29 nomineringer.

Danmarks største samlede mediabureau-gruppe, Group M, opnåede ni nomineringer med Mediacom i front. Bureauet opnåede ved hjælp af fire kampagner fem nomineringer. Mindshare fik tre (to kampagner), mens Mediaedge:cia kun opnåede en enkelt. På den anden side – sidste år skulle Mediaedge:cia ikke bruge meget mere end en enkelt kampagne til at vinde GrandPrix’en, og i år deltager man med Venstres valgkampagne, der vandt guld ved Creative Awards.

IUM opnåede en enkelt placering og det samme gjorde Theo Brands.

Midt i kredsen af mediabureauer har Winwin blandet sig med to nominerede på basis af en enkelt kampagne: Kwintet Kansas gav nomineringer i kategorien for Nye medier og Involveringsprisen.

Der er i alt syv kategorier, og priserne uddeles på Mediadagen d. 12. juni. Man kan finde flere oplysninger på www.mediadagen.dk

Mediestrategi-prisen

PHD for a/s blumøller

Produkt: Neutral

Kampagnens navn: Neutral Allergiekspert

OMD for Citibank

Produkt: Forbrugslån

Kampagnens navn: Forbrugslån

Mediaedge:cia for Venstre

Produkt: Valgkampagne

Kampagnens navn: Valg 2007-2009

MediaCom for Socialistisk Folkeparti

Produkt: Valgkampagne 2007

Kampagnens navn: Valgkampagne 2007

Nye medier-prisen

win win agency for Kwintet Kansas

Produkt: Kansas Bonus

Kampagnens navn: Kansas Bonus mobilplatform for kunder og forhandlere

PHD for KiMs

Produkt: KiMs Torvet

Kampagnens navn: Jørgens Myspace

PHD for Scanbox

Produkt: SAW IV DVD

Kampagnens navn: SAW IV

MindShare A/S for Unilever Danmark A/S

Produkt: Axe

Kampagnens navn: BomChickaWahWah

Innovations-prisen

Agenda Group & OMD for MTG

Produkt: Playahead.dk

Kampagnens navn: Playahead launch

Reload for Tiger Beer / TheoBrands

Produkt: Tiger Beer

Kampagnens navn: Tiger Ipod Battle

PHD for SKAT

Produkt: Sort arbejde

Kampagnens navn: Ingen adgang for dem der arbejder sort

PHD for Carlsberg

Produkt: Carlsberg Pilsner

Kampagnens navn: FCK mesterskab

MindShare A/S for Royal Unibrew

Produkt: Royal Pilsner

Kampagnens navn: Royal ‘Stay Loyal’ Stolt sponsor af Bagsiden

Involverings-prisen

win win agency for Kwintet Kansas

Produkt: Kansas Bonus

Kampagnens navn: Kansas Bonus mobilplatform for kunder og forhandlere

PHD for Carlsberg

Produkt: Carlsberg Pilsner

Kampagnens navn: Carlsberg Cup

OMD & Agenda Group for MTG

Produkt: Playahead.dk

Kampagnens navn: Playahead Launch

MindShare A/S for Unilever Danmark A/S

Produkt: Axe

Kampagnens navn: BomChickaWahWah

MediaCom for TDC

Produkt: Diverse

Kampagnens navn: Danmarks Bedste Gamer

Annoncør-prisen

PHD for Tuborg

Produkt: Tuborg Julebryg

Kampagnens navn: Tuborg Julebryg

OMD for DSB

Produkt: DSB

Kampagnens navn: Harry & Bahnsen universet

Kampagne-prisen low budget

PHD for Tulip

Produkt: Steff Houlberg

Kampagnens navn: Robinson Sponsorat “Stakkels Steff”

OMD Danmark for Glyngøre

Produkt: Glyngøre Sild

Kampagnens navn: Danmarks bedst sild

OMD/Omnicom Media Group for Aarhus School of Business

Produkt: Aarhus School of Business

Kampagnens navn: YouChew

MediaCom for Shell Danmark A/S

Produkt: Shell Xpress

Kampagnens navn: Shell Xpress Introduktion

Kampagne-prisen mere end 1 mio. kr.

PHD for Tuborg

Produkt: Tuborg Julebryg

Kampagnens navn: Tuborg Julebryg

OMD for TV3

Produkt: 2900 Happiness

Kampagnens navn: Lancering af 2900 Happiness

Mediacom for Forsvarets Rekruttering

Produkt: Forsvarets Uddannelser

Kampagnens navn: Hvad kan du blive i Forsvaret?

MediaCom A/S for Socialistisk Folkeparti

Produkt: Valgkampagne 2007

Kampagnens navn: Valgkampagne 2007

IUM for SKAT

Produkt: Utraditionel rekrutterings kampagne / Job annoncering

Kampagnens navn: Rekrutteringskampagne 2007

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club