Af Peter Engholm 25@mail.dk

Den tidligere strategiske direktør i Winwin skal styrke OMDs digitale kompetencer yderligere

Kort tid efter bureaustifter Hermann Haraldssons afgang fra Winwin måtte strategisk direktør Pia Kleist efter to år forlade bureauet. Der var ikke plads til både hende og viceadm. direktør Pernille Simmelkiær Larsen, da bestyrelsen valgte at “omstrukturere ledelsen”.

Pia Kleist stoppede i midten af maj, og hvis der havde væddemål om hendes næste job, så ville bookmakerne med stor sandsynlighed have sat lave odds på OMD.

Før Winwin havde Pia Kleist nemlig været i OMD i omkring 10 år – senest som nordic director i OMD og COO for OMG Nordic.

Og tidligere på ugen vendte Pia Kleist så tilbage til mediabureauet.

Havde I haft en løbende dialog?

“Nej, ikke før maj. Bortset fra at vi har haft fornøjelsen af at arbejde sammen løbende, fordi OMD og Winwin har fælles kunder”, siger OMDs adm. direktør, Thomas Bertelsen.

Og efter dønningerne i Winwin sætter Pia Kleist sig så på sin gamle plads og fortsætter …

“Nej, hun er nu strategic director, og al hendes fokus skal være digitalt. Det vil ikke være kampagneafviklings-niveau, men for styrke de digitale kompetencer og rådgivningen yderligere. En rådgivning, der bl.a. går på ikke kun at se internet som et medie, men som en digital infrastruktur, en distributions- og forretningskanal, der har ændret grundlaget for virksomhederne. Det vil Pia Kleist give OMD fokus på, og hun vil kunne give denne udvikling et yderligere løft”, siger Thomas Bertelsen.

Kommentarer

Få nyhedsbrev

Tilmeld dig Bureaubiz’ ugentlige brief om bureauer, reklamefolk og marketing - og kom bedre rundt om branchen hver dag.

Tilmeld nyhedsbrev
En del af Creative Club